לאורך השנים צברנו ניסיון רב והכרנו את הסיכונים המשפטיים והרגולטוריים שיכולים לצוץ בתהליך הייבוא, כך שביכולתנו להעניק לך שירות ליווי שוטף, שקיפות מלאה וראש שקט כדי שתוכל להמשיך בפעילות השוטפת שלך.
המטרה העיקרית שלנו היא שלא תצטרך לחלק את מטלות הייבוא בין מספר חברות – דבר שיביא לבלבול וחוסר סנכרון, אלא שאנו נטפל לך בכל מה הנדרש בתהליך וכך בעצם הדבר היחיד שיהיה עליך להתעסק בו הוא ההיבט השיווקי/מכירתי של המוצר אותו בחרת לייבא או לייצר.
נעבור איתך שלב-שלב בתהליך הייבוא ובנושאים כמו ניהול סיכונים מפוקח, הטמעת תהליכים שיביאו לחיסכון בעלויות, מיסוי על סחורה מיובאת, שילוח בינלאומי, תווי תקן ישראליים, שחרור מוצרים מהנמל ועוד מחסומים רגולטוריים ושוטפים נוספים בדרך.
השלב הראשון על מנת לייבא מוצרי מזון הוא – קבלת תעודת רישום יבואן, וזאת על-ידי רישום במשרד הבריאות כיבואן רשמי.
התהליך מתחיל טרם הבאת המוצרים לארץ ולכן לא ניתן לייבא מוצרי מזון ורק אז לקבל את האישורים הנדרשים. לפני הכנסת כל מוצר לארץ, כל יבואן חייב לקבל רישיון ייבוא ולוודא שהמוצר עומד בתנאי הרגולציה בישראל.
אנו ב-CLIR מספקים לך שירותי בדיקה והגשת מסמכים לצורך הצהרה עבור מוצר רגיל והנפקת רישיון ייבוא של מוצר רגיש, תוסף תזונה ומשקאות אלכוהוליים.
אכן כן. הכמות מוגבלת בחוק ותלויה בסוג המוצר המיובא.
ייעוץ ומענה בכל נושא רגולטורי, השבחת תהליכי עבודה, יצירת מדריכים לרישום וסימון מוצרים, סיוע בתביעות ייצוגיות ועוד בשילוב עדכונים חדשים ברגולציה הישראלית.
מוצרים רגישים כוללים בתוכם את תתי הקטגוריה "תוספי תזונה" ו"מזון ייעודי" ודורשים אישור ובדיקת מסמכים, עוד בשלב טרום הייבוא, אל מול משרד הבריאות.
במידה והינך יבואן שרוצה לייבא מוצר לארץ והמוצר אכן מוגדר בקטגוריה זו, חובה להגיש את כל המסמכים לפי דרישות משרד הבריאות ישירות אליהם ושם לאחר בדיקות ייקבע האם המוצר יקבל רישיון ייבוא או לא.
התקנות האחרונות אשר עודכנו בשנת 2019, מתוך אתר משרד הבריאות:
ייעוץ ליבואנים חדשים, בנייה והשבחת תהליכים קיימים ליבואנים ותיקים, עבודה מול תקנות הסגר בשירות מזון מהנמלים, תמיכה בשחרור מהמכס וקבלת אישורים ממשרד הכלכלה.
בניית סימון תיקני לתוויות מוצרים מיובאים ובניית סימון תיקני למוצרים כחול-לבן בעברית.
על-פי החוק במדינת ישראל, כל מוצר שמשווק בארץ חייב להיות בעל סימון בעברית ולעמוד בכל דרישות סימון המוצר – בקטגוריית המוצר, משקל, שם, רכיבים וסימון תזונתי, סימונים אדומים וירוקים, סימונים אלרגניים ועוד.
על מנת לסמן את המוצר בעברית בצורה תקינה על היבואן לדעת תחילה את מפרט המוצר, התקן לסימון מוצרי מזון ארוזים מראש, תקנות סימון תזונתי, תקנות אזהרות חנק, תקנות חפץ, תקנות תוספי תזונה, תקנים ספציפיים למוצר המסומן ועוד.
אנו בחברת CLIR מודעים לכל התקנות ומעודכנים בכל שינוי ברגולציה בנושא סימון המוצר, וזאת על מנת להכניס לארץ את המוצר המיובא ב-100% הצלחה.
טעויות בסימון מוצרים יכולות להביא לנזקים כספיים גדולים מאוד, לפגיעה במוניטין החברה המייבאת ואף להפוך למוצר מסוכן לבריאות הציבור! בנוסף טעויות שכאלו יכולות להביא בנוסף לתביעות ייצוגיות, איסוף מוצרים מהשוק, עיכוב בנמל ועוד ולכן כל תווית סימון בכל במוצר חייבת להיות הכי מדויקת שיש.
תהליך הייבוא של משקאות אלכוהול ומשקאות חריפים חייב לקבל אישור ממשרד הכלכלה. על מנת לקבל אישור ייבוא שכזה, כל מוצר מוגמר חייב לעבור בדיקה במכון התקנים על מנת לבדוק האם המוצר תקין וראוי לייבוא לישראל. שים לב כי הסימונים על גבי המשקאות האלכוהוליים חייבים לעמוד בתנאי הסימון והדרישות כחוק, כדי לעבור לשלבי האישור הבאים.
בשנת 2015 חוק המזון ריכז תחתיו את התהליך אותו יבואן צריך לעבור על מנת לייבא ולשווק מוצרי מזון בארץ. יבואן מזון חייב להיות יבואן רשום במשרד הבריאות ורק לאחר מכן ניתן להתחיל את תהליך הרישום של ייבוא מוצרים לארץ. כמובן שאנו עוזרים לך לעבור את התהליך בצורה הטובה ביותר.